Søkemotoroptimalisering: Webkommunikasjon.no

Per-Erik Skramstad

Søkemotoroptimalisering er viktig merkevarebygging samtidig som det gir økt trafikk til nettstedet ditt. Effekten av arbeidet varer i flere år, i motsetning til den trafikken du får fra annonsering og kampanjer.

Kontakt meg på Webkommunikasjon.no for å høre om jeg kan hjelpe din bedrift

Arbeidet består i å produsere innhold som brukerne og søkemotorene "liker", tilpasse publiseringsløsningen for optimal effekt, skaffe og lage inngående lenker etc. Å forbedre sidene slik at de besøkende faktisk bestiller dine varer/tjenester er en selvfølge; du har ikke noen glede av økt trafikk hvis ikke de som kommer blir kunder. Dette er i bunn og grunn normalt webredaktørarbeid. Bedriftens webredaktør er derfor denviktigste brikken når arbeidet med å oppnå bedre plasseringer begynner. For meg er det optimale å overføre kompetanse til bedriften selv, men jeg har også klienter som ikke har mulighet til dette og overlater alt til meg.

eksempel søkemotoroptimalisering: ubetalt trafikk

Statistikk for nettstedet Korrekturavdelingen.no som viser ikke-betalt trafikk fra Google (blå linje), sammenliknet med fjoråret (grønn linje). Nettstedet oppdateres i svært liten grad, men nyter godt av optimaliseringsarbeidet som er gjort tidligere. Økningen i den ubetalte trafikken i dette tidsrommet var på 57 prosent. Sammenlikner man den samme trafikken med tidsrommet for enda et år tilbake, er økningen på 191,32 prosent.

Søkemotoroptimalisering må ha et langsiktig perspektiv. Blir du tilbudt kjapp søkemotoroptimalisering, er det stor fare for at du blir lurt. Elendige nettsider kan imidlertid oppnå enorm trafikkøkning på kort tid med noen få forbedringer, det skal innrømmes.

Ingen som driver seriøst med søkemotoroptimalisering kan love topplasseringer.

 

Noen referanser

Kontakt

Per-Erik Skramstad
E-post: per-erik@skramstad.no
Telefon: 909 64 159
Adresse: Skårer terrasse 10, 1473 Lørenskog

Org.nr. 982 803 217

... eller gå rett til Webkommunikasjon.no

 

Kontaktperson: Per-Erik Skramstad / Webkommunikasjon.no